Mikä tavara on jokaisella naisella käsilaukussa? Ok, tyhmä kysymys, sellaisia tavaroitahan on yhtä paljon kuin miehillä työkaluja autotallissa. Tarkoitan kuitenkin taskupeiliä.
Mainostavaranakin taskupeili on hyvin suosittu. Valitettavan usein myös hyvin tylsä. Poikkeuksiakin on, joista tässä yksi esimerkki. Avattavan taskupeilin kanteen on kirjoitettu "Kylläpä näytätkin tänään fiksulta". Sitähän kaikki toivovat.Siinä voisi tietysti lukea, että kylläpä näytät tänään kauniilta tai upealta, mutta kun tietää, että kyseessä on korkeakoulun mainostavara, fiksu yhdistyy paremmin organisaation toimenkuvaan (korkeakouluhan pyrkii tekemään ihmisistä fiksuja).
Joka tapauksessa hauska slogani tässä iskee ihan eri tavalla kuin se perinteinen tapa toteuttaa mainostavara, jolloin sloganin tilalla olisi ehkä organisaation logo ja nettiosoite. Mainostavarassa jos missä hyvä idea on siis kaiken a ja o. Se muuttaa roskakoriin heitettävän krääsän säilytettäväksi ja käytettäväksi esineeksi, joka vielä parhaimmassa tapauksessa piristää omistajaansa kerta toisensa jälkeen.
Tietysti se logokin on mainostavarassa hyvä olla, jotta saaja muistaa, kuka hänen päiväänsä piristää. Tässä taskupeilissä se on sijoitettu kannen toiselle puolelle.
Taskupeili on Mikkelin ammattikorkeakoulun mainostavara muutaman vuoden takaa. Itse törmäsin siihen Studia-messuilla. Siellä se sai monissa saajissaan aikaan ihastuneita naurunpurskahduksia ja selvästi monet tulivatkin osastolle peilin takia, kun juttu siitä oli alkanut kiertää messuvieraiden joukossa. Loistava mainosidea!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti